Improbable liegt schon lange im Clinch mit Unity, weil die SpatialOS als unzulässige Verwendung der Unity-Engine ansehen. Nun haben sie Improbables Lizenzen gekündigt – existierende Unity- und SpatialOS-Spiele bleiben aber online.
Außerdem hat Unity seine Lizenzbedingungen bezüglich Cloud-Nutzung klarer formuliert:
Dem Ganzen folgte die übliche Schlammschlacht.https://blogs.unity3d.com/2019/01/10/our-response-to-improbables-blog-post-and-why-you-can-keep-working-on-your-spatialos-game/ hat geschrieben:From a technical standpoint, this is what our clarification on our TOS means: if you want to run your Unity-based game-server, on your own servers, or a cloud provider that provides you instances to run your own server for your game, you are covered by our EULA. We will support you as long as the server is running on a Unity supported platform.
As an example, if you have made a Windows or Linux player build of your game to be an authoritative game server and run that on a server in-house, you can continue to develop, publish or operate your game as usual. If you rent a server or pay for a cloud instance to run the game, you can continue to develop, publish or operate your game as usual.
However, if a third party service wants to run the Unity Runtime in the cloud with their additional SDK, we consider this a platform. In these cases, we require the service to be an approved Unity platform partner.
Aber nun wisst ihr zumindest, dass es sowas gibt und dass ihr die Server eurer Unity-Spiele problemlos in die Amazon-Cloud auslagern dürft – nur weitervermieten und Modifizieren dieser Instanzen ist halt verboten.